Datça-Palamutbükü-Bodrum-Gümbet-Bitez-Turgutreis-Gümüşlük-Yalıkavak-Göktürkbükü-Torba-Ortaklar

Öğle saatlerinde Datçadayız. Merkezde kısa bir mola veriyoruz. Buranın bademi meşhurmuş, badem kahvesi olan Serap Cafeye oturuyoruz, çay bahçesi gibi bir yer. Güzel gözleme kokuları da geliyor, otlu ve patlıcanlı favorimiz :) Yan masadan kahve ile ilgili kötü yorumlar duyunca, vazgeçiyoruz kahveden.. Aklımda kalan patlıcanlı gözlemenin lezzeti..Datça merkezde sahilde yürüyüş yolunun arkasında cafeler sıralanmış..etrafa bakınca yaş ortalamasının yüksek olduğu hemen fark edilebiliyor..eee burası sakini ve doğalı seven insanların buluşma noktası..

Palamutbüküne doğru yola düşüyoruz. Yol oldukça kötü ama bundan memnunuz çünkü belli ki daha kirletilmemiş..yolumuzun üstünde badem satanlar çok, duruyoruz birinde..bademleri kocaman kocaman ve kavrulmamış, yani alışılmışın dışı, tadı ise muhteşem..bal da polen de çok sağlıklı diyorlar..eh ne yapalım bademle bunları da alıyoruz..orada yaşayan bir aile..gözleri ve sözleri yalan bilmiyor belli, doğanın doğal insanları..insan görmeyi özleyince başlıbaşına mutluluk nedeni oluyor..tepeyi aşarken yeşil ile ahenk içinde lacivert deniz örtüsü karşılıyor..upuzun bir sahil..sahil çakıllı..su buz gibi..deniz harika! yüzüyoruz, yüzüyoruz.sahilden taşlar topluyorum, evimin bahçesindeki erik ağacının peyzajı için.. :) yüzmeye doyunca, güney kıyı şeridinden yola devam ediyoruz.. Akşam 17:00 de feribotla bodruma geçeceğiz..haftalar öncesinden almış

olmama rağmen biletimizi, talihsizlik ya hava muhalefetinden dolayı iptal oluyor sefer..neyse ki, haberi erken verdiler..tek üzücü tarafı, bize ilave 300 km daha yol yaptıracak olması..Her neyse sağımızda lacivert deniz, solumuzda boz yeşil.. :) Güzel güzel koylar geçiyoruz akvaryum gibi...Ovabükü, Hayıtbükü..uzun uzun tatile gelmeli buralara, ayakları uzatıp kafayı boşaltmaya..
Ana yola çıktıktan sonra mola yok doğru Bodrum'a..
Bodrumu daha yeni yeni merak eder oldum.. O da İzmir de çok popüler olmasından herhalde..Benim için kalabalık ve tatilde dinlemek için değil, hızlı gecelerde eğlenmek için gidilen pahalı bir yer imajı vardı hep..Şimdi değerlendirince, Marmaris ve Datça sakinliği ile çok daha üstün gelir fakat Bodrum da kendine has ayrı bir güzelliğe sahip..

Otelimiz Asmin otel..Bu tatilde kaldığımız en güzel otel..Bodruma gittikçe hep burada kalabilirim..Otoparkları da var..Kaleye çok yakın..Çalışanlar çok samimi ve nazik, kahvaltılarındaki ev reçelleri ve krepler çok lezzetli..belli ki işletmecisi çok özenli ve başarılı..Havuzları da güzel görünüyordu, tabi biz zamanımız olmadığı için kullanamadık..
Akşam birşeyler yemek için dışarı çıkıyoruz, dürümcü varmış ünlü bir tane, orada yiyoruz ve kaçıyoruz..yollar çok kalabalık, her yer insan kaynıyor..Halikarnas a yürüyoruz..limanı geziyoruz..sahilde belediye çay bahçesine oturuyoruz..ilk Göcek'te keşfettik bunu..Bayılıyorum bu uygulamaya..
Ertesi gün sabah çıkıyoruz yola..hedef bodrum adasını kıyı şeritten komple gezmek ve akşam İzmir'e doğru yola koyulmak..ilk Gümbet'e geliyoruz..eski yerleşim, arabadan inmeden hızlıca bir tur, sırada Bitez var..Bitez dondurması ünlü, dondurma yiyelim diyoruz, başlıyoruz aramaya.. foursquare e koydukları adres yanlış, göremedik mi diye 4 kez falan geçtik, yok adreste...yolda insanlara soruyoruz..ee malum asla bilmiyorum demez sevgili halkım..bir o tarafa bir bu tarafa derken, vazgeçiyoruz dondurmadan..önce turgutreis, ardından gümüşlük..gümüşlükte mola veriyoruz..yanyana bir sürü balıkçı var..yanlarında yine belediye çay bahçesi :) bir de
mantı ve ev yemekleri olan bir küçük restaurant..burada mantı ve yemek yiyoruz..burası daha sakin diğer bölgelere göre, burayı onun için ayrı bir seviyorum...yola devam..Yalıkavak..güzel yatları doldurmuş marinayı..bu sene iyice merak sardık tekne işine..ilerde koyları yazmak ve teknemizden paylaşmak istiyorum sizlerle :) Önce Gündoğan..bu arada bir sürü plaj tabelası var, birine girip bakıyoruz.. sahili beğenmediğimiz için vazgeçiyoruz ama buradaki uygulamaya da çok şaşırıyoruz...plajları belediye işletiyor..şezlong ve şemsiyeleri de var ve de ücretsiz..para ödemeden denize girmeyeli yıllar olunca, şaşırıp kalıyoruz tabiki..Göktürkbükü'nde mola veriyoruz..yüzmeyi buraya ayırdık..deniz kirli..fazla oyalanmadan ayrılıyoruz buradan...bodrum un olayı yazlıkmış..yol boyu tüm tepeler yazlıklarla dolmuş taşmış..Bodrumdan çıkarken yolumuzun üstünde Torba, içinden geçip, İzmir'e doğru yola koyuluyoruz..
Aydın Ortaklar'da yıllar önce yediğim çöp şiş geliyor aklıma, yol ayrımından sapıyor, burada çöp şiş yiyelim diyoruz.. Mekanlar çok kalabalık, sipariş için çok beklemek gerekiyor, beklediğimize değdi mi derseniz de değmedi..biz somuncu baba da yedik ki orası en popüleriymiş, ama bir daha uğramaya gerek yok..
5 güne sıkıştırılmış dolu dolu bir tatil oldu bizimkisi..hem eğlendik, hem dinlendik hem de öğrendik :) Bodrum u bir de denizden gezmeyi ve görmeyi planlıyoruz, bakalım o da belki 2014 yaz tatilinde :)