16 Temmuz 2014 Çarşamba

Gökova- Akyaka- Dalyan- İztuzu- Göcek- 12 Ada

2013 yazı..İzmirdeki ikinci yazımız..burada insan yıllık izin özlemiyle yaşamıyor..her haftasonu sanki yıllık izin gibi :) çok şanslıyız..yine de bu seneki inşaat işleri bizi çok yordu, iyi bir tatili hakettik diyoruz.. bayram tatilinde tecrübe ettik, biz aynı yerde 2 gün kalınca, sadece yatıp kalkıp denize girince, baya yoruluyoruz.. :) 5 günlük kısa ama bol gezmeli bir rota çıkardım, güneybatının hakkını verircesine.. :)

İlk gün; İzmir den çıktık, Akyaka yolumuzun üstü, uğramadan geçemeyiz, kitesurf için muhteşem bir körfez
olduğunu biliyorum Gökovanın..ve de muhteşem..tarzını kaybetmemiş, kimliği olan, doğada tablo gibi duran yerleşim yerlerini seviyoruz.. Akyaka da kimliğini korumuş..yazlıklar, evler, apartlar adeta bakımlı birer konak.. denize açılan dereye atlıyor gençler köprüden..su tertemiz, dipteki taşlar bile çok net seçiliyor.. acıktık, balık ekmek atıştırıp yola devam.. derede bağlı bir tekneyi cafe yapmışlar, biz orda yedik..çok yağlı ve tatsız bişidi..siz giderseniz orda yemeyin, benden demesi.. :)

Yola devam ve Dalyan dayız..merkezde tekne turlarına bakıyoruz..akşam turu
varsa katılalım diye meğer yokmuş..sevmedik, doğal gelmedi bize insanlar da, doğa da..o çok ünlü kaya mezarlarını gördük, ee yeter denize girip kendimize gelelim artık..
 vee İztuzundayız.. sıcak denizi özlemişiz..yüzüyoruz yüzüyoruz...akşama Göcek e geçiyoruz..

Göcekte Arion otelde kalıyoruz..otel çok güzel, zevkle dizayn edilmiş..tüm oteller gibi bizim kaldığımız otel de 8 odalı bir villa..akşam yemeğe can restauranttayız..gitmeden araştırdım en yüksek oyu almış tripadvisorda.. rezervasyon yaptırmadığım için marinada denizi göremeden yiyoruz malesef balığımızı.. çok umutluyduk fakat beklentimizi karşılamadı açıkçası..özellikle de menemen kıvamında yaptıkları güveçte karidesi görünce şok olduk..karidese yapılabilecek en büyük hakaret heralde..
Marina muhteşem, hayat işte bu diyor insan..heryer motoryat ve yelkenli..yarın 12 ada mavi turuna katılacağız..Göcek te plaj yok zaten..yani kıyıdan denize girilmiyor.. yerleşim muhteşem, İngillizler yerleşmiş daha çok..batının izleri evlerin dizaynına bile yansımış..ev yaptıracaksanız, gidip bir görün derim, fikir verecek güzel detaylar yakalabilirsiniz..Sokaklarını gezerken, iki tarafınızda adeta yağlı boya tablo gibi duruyor..herşey uyum içinde, kaliteli ve modern..

Sırada 12 ada var.. vee SerdarSS teknesindeyiz.. :) teknemiz güzel, kaptan iyi..yemekler müthiş.. çalışanlar terbiyeli, kibar, akıllı çocuklar.. tek olumsuz taraf, bir grup sesli akraba..insan ayırmayı hiç sevmez, herkesi olduğu gibi kabul etmeye çalışırız ama bazen snırları zorluyoruz..her neyse deniz harika.. :)

Başlıyoruz adaları dolaşmaya..gidip görmelisiniz, hepsi harika..Uzanlardan Zorlunun aldığı zeytin adasından tutun da kleopatra hamamı koyuna, Bedri Rahmi koyuna kadar her koy ayrı güzel..
Bizim için yeni olan gerçeği o zaman farkediyoruz..
En güzel deniz hala görmediğimiz,
gitmediğimiz ve girmediğimiz
denizmiş.. denize denizden girmek lazımmış..
herkesin ulaşamadığı, bakir yerlermiş meğer gerçek deniz..
Hiç akılda olmayan bir amaç daha edinmemizi sağladı bu tatil.. kaptan ehliyeti ve tekne alınacak..artık şart.. :)

O yat alınacak!.. :)

Kaptan da doyamadı denize..19:00 da bitecek tur 20:30 da marinada son buldu...
Göcek muhteşem bir yermiş meğer..doğası, denizi, insanları..herşeyi harika..tekrar tekrar gidilir..
Bu arada yola çıkmadan birşeyler yiyelim dedik, normalde planımız Marmariste yemekti...1,5 saatlik değişiklik yemek yerini de etkiledi tabi.. :) Marinada West Cafe, yemekler başarılı.. çok da güzel dizayn edilmiş..tavsiye ederiz..
Yemekten sonra yola devam.. durağımız İçmeler...